Centveiling strategieën

Centveilingen bestaat uit meer dan bieden op producten die je graag wilt hebben. Om een product te winnen moet je vaak gebruik maken van een bepaalde strategie. Iedereen heeft een strategie, hier volgen een aantal voorbeelden:

Onderzoek
Een centveiling is net een competitie, met verschillende tegenstanders. Een goede manier om de concurrentie te slim af te zijn is door onderzoek te doen naar de tactieken die je concurrentie gebruikt. Je kunt meer te weten komen over je tegenstanders door te kijken naar afgelopen veilingen waaraan zij deel hebben genomen. Ook kun je onderzoek doen naar een product. Is het product erg gewild? Wat is de winkelprijs van een product?

Daluren uur Biedingen
Bieden in daluren houdt in dat je bied wanneer er minder gebruikers actief zijn op een centveiling website. Het is namelijk bewezen dat hoe meer verkeer er is op een website, des te hoger de prijzen van producten worden opgedreven. Probeer uit te vinden op welke tijdstippen er minder verkeer is op centveiling websites. Wanneer je dit ontdekt is de kans groot dat de prijs die je betaald voor een product vele malen lager is dan wanneer het druk is op een website.

Gedisciplineerd Bieden
Probeer tijdens het bieden rationeel te blijven. Probeer niet emotioneel te worden wanneer de bieding niet zo verloopt als je precies in gedachten had. Er zullen altijd nieuwe centveilingen volgen waarin de kansen voor iedereen gelijk zijn. Emotioneel gehecht raken aan een centveiling zorgt vaak voor een teleurstelling. Denk goed na over de keuzes die je maakt bij het bieden.

 

Aanbevolen websites